Založ si blog

Sputnik V a jeho STK

Sputnik V a jeho STK

Po niekoľkých rokoch som sa znova rozhodol vyjadriť sa k tomu, čo sa tu deje posledných pár mesiacov. Konkrétne by som chcel vyjadriť svoj názor k toľko diskutovanému Sputniku a ozrejmiť to, čo sa okolo toho deje aj tým menej chápavým.
Predstavte si, že si kúpite v zahraničí auto. Dávno ste o ňom snívali, chceli ste iba túto značku a žiadnu inú, pretože iba o tejto značke ste presvedčený, že je pre Vás tá najlepšia. Po nejakých peripetiách si teda Vaše auto priveziete na Slovensko.
Aby ste ho mohli začať používať, jazdiť na ňom do obchodu, na dovolenku, na chatu, potrebujete ho nahlásiť do evidencie motorových vozidiel, absolvovať STK, kontrolu originality, emisnú kontrolu a čo ja viem čo ešte, aby ste do neho mohli posadiť svoju rodinu a vydať sa na výlet. No na prihlásenie takéhoto auta na dopravnom inšpektoráte a vydanie slovenského technického preukazu, potrebujete nejaké podklady a dokumenty od predávajúceho. Bez týchto dokladov Vám auto na Slovensku nikto neprihlási a neumožní jeho prevádzku, pretože by mohla ohrozovať tak Vás ako aj všetkých ostatných účastníkov cestnej premávky.
A presne to isté sa stalo aj so Sputnikom V. Aby sa mohol začať používať na Slovensku, bolo potrebné uložiť mu povolenie na základe nejakých podkladov. A tu je ten problém. Predávajúci jednoducho nedodal potrebné podklady a dokumenty, na základe ktorých by bolo možné povoliť jeho používanie na Slovensku.
A preto Sputnik bez dokladov, tak isto ako aj auto bez dokladov, musí jednoducho stáť v garáži a nesmie sa dostať na ulicu, pretože nie je možné zaručiť jeho bezpečnú a nezávadnú prevádzku. Tým viac, ak sa dozvedáme, že vaše vysnívané auto má pod kapotou niečo úplne iné, ako je udávané predávajúcim.
A tu si dovolím povedať, že v tejto situácii nepochybil iba predávajúci, keďže v jeho záujme je predať „auto“ alebo vakcínu a mať z toho nejaký profit. Pochybil hlavne kupujúci, ktorý si nevyžiadal všetky papiere a dokumenty potrebné k tomu, aby mohol začať používať svoje vysnené „auto“ alebo vakcínu vo svojej krajine.
A tak si dovolím to uzavrieť tým, že kupujúci sa nechal oklamať. Kto je na vine? Názor si urobte sami. Ja som si ho už urobil a mám v tom jasno.
Matovič je zlý manažér, zlý premiér, zlý minister financií, zlý zákazník… Matovič je katastrofa.
Po takých zlyhaniach, by už ktokoľvek z nás dostal v práci výpoveď a hlásil by sa na Úrade práce.
Ale on sa stále predvádza na tlačovkách a vysmieva sa svojou prítomnosťou všetkým priamo do tváre.

S pozdravom

Pes štekajúci za plotom

Neobyčajne obyčajný život v Rusku – 7. časť

20.09.2017

Naposledy som sa ospravedlnil s tým, že odlietam domov na Slovensko a odmlčím sa na asi tak 2 týždne. No napokon ako vidíte z toho boli 3 mesiace. Ale som späť a pre všetkých, ktorí si radi prečítali moje blogy tu mám pokračovanie. Ako som sľúbil jednému z čitateľov, ktorý chcel vedieť ako je to v Rusku s alkoholom, dnes si napíšeme niečo práve o tomto, nazval by som [...]

Neobyčajne obyčajný život v Rusku – 6. časť

19.06.2017

Takže dnes by som sa Vám pokúsil napísať niečo o tom, čo ma v Rusku zaujalo, prekvapilo, možno až šokovalo. Vyberiem niekoľko situácii alebo príkladov z tej pozitívnej roviny a niekoľko z negatívnej. Tu musím podotknúť, že sa jedná o moje subjektívne pocity a v žiadnom prípade si nedovolím tvrdiť, že všetko čo tu popíšem sa automaticky vzťahuje na celé Rusko alebo [...]

Neobyčajne obyčajný život v Rusku – 5. časť

14.06.2017

Pokračovanie… Takže ako som vám sľúbil v minulom blogu, dnes budeme pokračovať na tému ruského zdravotníctva. Funguje to približne asi tak, ako na Slovensku. Po vybavení všetkých formalít s povolením na pobyt som si mohol vybrať zdravotnú poisťovňu, ktorá mi bude v prípade úrazu alebo ochorenia preplácať zdravotnú starostlivosť. A keďže som tu plánoval žiť a [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 60599x
Priemerná čítanosť článkov: 6733x

Autor blogu

Kategórie